Team
Ekiep is een samenwerkingsverband van de volgende professionals:
Kansen in de markt zien, klantinzicht krijgen en aan de hand daarvan succesvolle businessplannen, (digitale) producten en diensten ontwikkelen, daar draait het om in haar werk. Haar hart ligt altijd bij de klant. Een creatieve innovatieleider, die met enthousiasme en heldere communicatie zorgt dat er beweging komt. Het meest op haar plek als kartrekker van marketing & innovatieprojecten waarin ze het team meeneemt in de visie. Ze zorgt dat ieders krachten optimaal benut worden. Mede door een technische achtergrond is ze in staat bruggen te bouwen tussen alle betrokken disciplines.
Expertise:
Marketing Strategie | Waardeproposities | Business Model Innovatie | Workshops faciliteren | Klantzicht & User Experience | Startups | Digitale producten | Teams en projecten leiden.
Quote:
“Meer dan de helft van de nieuwe producten of diensten mislukt, vaak door een gebrekkige marktanalyse. Ook bij startups wordt falen in ruim 40% van de gevallen verklaard door het ontbreken van een duidelijke klantbehoefte. De energietransitie wordt nog sterk gedreven door technische mogelijkheden of duurzaam ‘moeten’. Laten we leren van andere innovatieprojecten en ons verdiepen in waar klanten echt behoefte aan hebben."
Als het gaat om duurzame initiatieven zijn veel mensen in verwarring: wat te doen en wat niet. Bij projecten zorgt Erik voor duidelijkheid. Hij begrijpt wat mensen nodig hebben om in beweging te komen. Van daaruit weet hij met de juiste interventies en communicatiemiddelen mensen in beweging te krijgen. Zijn gevoel voor maatschappelijke relevantie (opgedaan als dagblad journalist) en inzicht in menselijk gedrag (master psychologie) komen daarbij uitstekend van pas.
Expertise:
Gedragsverandering in de energietransitie, vrijwilligersmanagement, organiseren van bewonersbijeenkomsten, het opzetten en uitvoeren van campagnes, communicatie en tekstschrijven.
Quote:
‘De klimaatcrisis is de grootste crisis die wij in ons leven meemaken. Toch voelen veel mensen dat niet zo. Dat komt omdat deze crisis zich in slow motion voltrekt. Dat lijkt een nadeel, maar het is juist een voordeel: we hebben voldoende tijd om deze crisis het hoofd te bieden. De grootste uitdaging is het participatievraagstuk. Iedereen moet de mogelijkheden hebben om mee te doen in de vorm van inspraak, het leveren van een bijdrage en het delen in de opbrengst.’
Een creatieve versneller. Ze pakt met twee handen een klus aan, levert vol enthousiasme zo snel mogelijk resultaat, met duidelijke focus op een win-win situatie: voor de klant en de eindgebruiker. Zij gebruikt hierbij haar technische achtergrond (MSC Innovation Management TUE), haar ondernemerschap (runnen van zonne-energiebedrijf in Tanzania) en corporate ervaring (innovatie manager Essent). Inspireren doet zij graag: haar woning uit de jaren dertig heeft ze energieneutraal verbouwd, zie https://brabantwoontslim.nl/.
Expertise:
Innovatie Manager | Opzetten en leiden van (Corporate) Startups & Scaleups | Product Owner | Het leiden van co-creatie processen met diverse sectoren en belanghebbenden | LEAN yellow belt |
Quote:
“Vind de sweetspot”. Een innovatie gaat alleen vliegen als 1) zowel de klant er naar verlangt, 2) het mogelijk is om een product of dienst neer te zetten (wetgeving, techniek, et cetera) en 3) er een goed verdienmodel achter zit. Innovatie die aan deze voorwaarden voldoet bevindt zich in “de sweetspot” en heeft de grootste kans van slagen!
Allard combineert bestaande inzichten met nieuwe ideeën te combineren. Zo komt hij tot resultaten die de verwachtingen van de klant overtreffen. Hij heeft ervaring als consultant, projectleider en ontwerper van digitale producten en zet zich energiek in voor het realiseren van duurzame energiesystemen. Met zijn interdisciplinaire achtergrond (sociale wetenschappen, energietechniek en ICT) en grote netwerk slaat hij makkelijk bruggen tussen mens, techniek en het milieu. Ten slotte ontwerpt en ontwikkelt Allard apps en web-diensten en is hij actief als triatleet.
Expertise:
Digitale productontwikkeling | Mobiliteit | (Corporate) Startups | Klantinzicht & User Experience | Elektrisch Vervoer | LEAN | Design Thinking | Ai | Energietransitie.
Quote:
“Het kan niet, bestaat niet. ‘Kan niet’ signaleert juist dat er een stukje onontgonnen terrein is waar we iets moois kunnen ontdekken en maken. Hetzij door aanpassen van vastgeroeste gebruiken en patronen, door het toepassen van nieuwe technologie, innoveren van het businessmodel, enzovoort. De geschiedenis van mensheid laat zien hoe ongelofelijk vindingrijk we zijn. Samen zoeken naar de sleutel tot succes. Dat vind ik prachtig!”
Allard combineert bestaande inzichten met nieuwe ideeën te combineren. Zo komt hij tot resultaten die de verwachtingen van de klant overtreffen. Hij heeft ervaring als consultant, projectleider en ontwerper van digitale producten en zet zich energiek in voor het realiseren van duurzame energiesystemen. Met zijn interdisciplinaire achtergrond (sociale wetenschappen, energietechniek en ICT) en grote netwerk slaat hij makkelijk bruggen tussen mens, techniek en het milieu. Ten slotte ontwerpt en ontwikkelt Allard apps en web-diensten en is hij actief als triatleet.
Expertise:
Digitale productontwikkeling | Mobiliteit | (Corporate) Startups | Klantinzicht & User Experience | Elektrisch Vervoer | LEAN | Design Thinking | Ai | Energietransitie.
Quote:
“Het kan niet, bestaat niet. ‘Kan niet’ signaleert juist dat er een stukje onontgonnen terrein is waar we iets moois kunnen ontdekken en maken. Hetzij door aanpassen van vastgeroeste gebruiken en patronen, door het toepassen van nieuwe technologie, innoveren van het businessmodel, enzovoort. De geschiedenis van mensheid laat zien hoe ongelofelijk vindingrijk we zijn. Samen zoeken naar de sleutel tot succes. Dat vind ik prachtig!”